WERKEN IN P3

In P3 zijn er verschillende soorten ruimtes: ruimtes voor onderwijs, overlegruimtes, ontmoetingsruimtes en werkkamers voor medewerkers.

Lees verder

ACTIVITEIT GERELATEERD WERKEN

We gaan in P3 werken in een activiteit gerelateerd werkplekconcept (AGW), waarbij werkplekken worden gedeeld. Dit geldt voor zowel het onderwijspersoneel (OP) als het onderwijsondersteunend personeel (OOP). AGW herkent en erkent dat verschillende mensen, verschillende activiteiten verrichten tijdens hun dagelijkse werkzaamheden. En dus ook verschillende behoeftes hebben op het gebied van werkomgeving. De inrichting van de verschillende ruimtes volgt bewust de activiteit die er plaats vindt:

      1. Concentratiewerkplekken (rust).
      2. Ruimte gericht op bureauwerk met ruimte voor enige afstemming/overleg (ruis).
      3. Ruimte gericht op interactie en samenwerken (bruis).

 

Er zijn drie uitzonderingen:

  • De receptie op de begane grond bij binnenkomst.
  • Het bedrijfsbureau heeft een vaste plek op de eerste verdieping, met een baliefunctie en een backoffice.
  • Er zijn twee ruimtes voor de MT-leden. Elke ruimte beschikt over een ARBO-werkplek en een overlegvoorziening voor zes personen, voorzien van een presentatiescherm. De werkplekken zijn bij afwezigheid van het MT flexibel te gebruiken door alle medewerkers.
BELLEN

Voor medewerkers die (langdurig) willen bellen hebben we twee belcellen ingericht in gebouw P3. Een belcel is een afgesloten ruimte met een comfortabele stoel en een tafeltje waarop je een laptop kunt zetten om aantekeningen te maken.

ONDERWIJSRUIMTES

In P3 zijn vijf grote onderwijsruimtes (crowds) waar met 96 studenten en een aantal docenten tegelijk gewerkt kan worden. Er zijn binnen deze vijf crowds tien afsluitbare ‘lokalen’ te vinden waar met een leergemeenschap van 24 studenten kan worden gewerkt. In vier crowds is een afsluitbare overlegruimte te vinden, waar je tijdens je onderwijs met een groepje studenten gebruik van kunt maken. Deze ruimtes zijn voorzien van een presentatiescherm, waaraan je je laptop kunt koppelen.

In de crowds bevindt zich een aantal whiteboards en (verrijdbare) digiborden waaraan je je laptop  kunt koppelen. De tien afsluitbare ‘lokalen’ zijn ingericht met lessets (eenpersoonstafel en stoel), de open ruimtes zijn ingericht met projectmeubilair zoals ronde tafels, treinzitjes, hoge tafels en meerdere soorten stoelen.

Een goede akoestiek in de onderwijsruimtes en kantoren is geborgd door het toepassen van een verlaagd plafond en een zachte vloerbedekking. Voor de luchtkwaliteit (luchtverversing, zuurstofgehalte en co2-gehalte) en binnentemperatuur (verwarming in de winter en koeling in de zomer) wordt voldaan aan de eisen van ‘Frisse scholen klasse B’.

OVERLEGRUIMTES

Er zijn gesloten overlegruimtes van verschillende grootte: vier, acht of zestien personen die door de medewerkers te gebruiken zijn. Deze ruimtes worden deels geroosterd, voor de overige momenten zijn ze te reserveren met het systeem Room Guide. Naast deze overlegruimtes is er een open projectruimte met een statafel, waar je met een groep kunt brainstormen.
Door middel van bewegwijzering kun je duidelijk zien wat voor soort ruimte het betreft: variërend van vier tot zestien personen. De ruimtes zijn allemaal voorzien van een presentatiescherm. Een ruimte heeft de mogelijkheid voor video conferencing met de locatie in Den Bosch.

OVERLEGRUIMTES RESERVEREN

Je kunt via RoomGuide een overlegruimte reserveren: een display die naast de deur van elke vergaderruimte hangt. Hierop zie je welke (overleg)ruimte beschikbaar is. De ruimte kan ter plekke gereserveerd of vrijgegeven worden. Daarnaast kun je via Outlook een ruimte reserveren. Zo is het altijd en voor iedereen duidelijk van welke ruimte je gebruik kunt maken.

MEDEWEKERSRUIMTE

Er is een medewerkersruimte waar medewerkers en externen/gasten kunnen ontspannen en elkaar kunnen ontmoeten. Hier vind je het apparaat voor de luxe koffie en een ‘kokendheetwaterkraan’ voor thee.

ALGEMENE AFSPRAKEN

P3 is van ons allemaal. We hanteren een aantal afspraken:

  • Iedereen is verantwoordelijk voor een prettige werkomgeving.
  • Houd rekening met het geluidsniveau van de werkkamer die je gekozen hebt (bijvoorbeeld niet uitgebreid kletsen in een kamer op verdieping 1 (ruis) en echt stil zijn op de werkkamer met de stiltewerkplekken).
  • Het is belangrijk dat iedereen goed bereikbaar is. Laat weten waar je bent en hoe je collega’s en studenten je kunnen bereiken. Houd je Outlookagenda en/of Skypelocatie daarom goed bij.
  • Laat aan het einde van de werkdag je werkplek schoon en netjes achter.
  • Maak je langere tijd geen gebruik van een werkplek (omdat je een andere activiteit hebt), laat dan je spullen niet liggen en geef de werkplek vrij zodat een andere collega de plek kan gebruiken.
Video
Share